top of page
  • ardesignreality

Dizajn v realitách

Som Andrea Rolková a spájam reality a design.

Keď som rozmýšľala o čom by som dnes napísala, tak som sa zamyslela nad mojou životnou cestou a hľadala paralely s tým, čo robím dnes.

Vyštudovala som dizajn.

Na dizajne ma baví, že má úžitkovú funkciu, že nejakým spôsobom uľahčí alebo spríjemní ľuďom život, nie je to umenie pre umenie. Že si k nejakému produktu človek vytvorí vzťah.

V dizajne je veľa nadšenia, radosti, ale aj bolesti a prekážok. Je to proces. Dizajnér musí mať za sebou veľa napozeraného, musí veľa rozmýšlať, mať skúsenosť, kým vznikne nejaký nápad. Tvorím na základe požiadaviek klienta a jeho finančných možností. Vždy sa dá urobiť interiér vo vyššom aj nižšom štandarde. Mám prehľad na trhu. Dizajnér, je človek, čo formuje nielen ten priestor alebo produkt, ale aj ľudí okolo seba, musí byť estét.


Robiť interiérový dizajn je širokoobsiahla kreatívna práca. Lebo neponúkate kus nábytku, ale predávate celý interiér. Atmosféru, emóciu, človeka to musí chytiť za srdce, ako sa hovorí.

To treba patrične s klientom odkomunikovať, vysvetliť zámer. A to je spoločné aj pri realitách.


V realitách tiež potrebujete predať emóciu, pocit z priestoru, potrebujete nápad ako dom , byt odprezentovať, čo vyzdvihnúť, aby ľudí chytil za srdce a pritiahol kupujúcich.


Na to slúži tzv. Home staging je jedným zo základných predpokladov úspešného a zrýchleného predaja nehnuteľností. Pomôže vám totiž vygenerovať maximálny možný zisk.


Táto činnosť robí domy väčšími, čistejšími, krajšími, jednoducho takými, že si ich ľudia chcú kúpiť. Ak to povieme “odbornejšie”, ide o estetickú prípravu nehnuteľností na jej predaj s cieľom maximálne odprezentovať jej potenciál.

Kvalitný home staging dokáže:

· urýchliť predaj,

· zvýšiť počet záujemcov,

· zvyšuje predajnú cenu (vyšší dopyt).

Ja ako dizajnér rozhodujem, ktoré prvky interiéru sú najdôležitejšie a treba ich zdôrazniť a naopak, ktoré celkovému estetickému pôžitku škodia. Následne využívam rôzne doplnky, ktoré menia celkový dojem a to bez nutnej prerábky. Sú to kozmetické, finančne nenáročné úpravy predávanej nehnuteľnosti, ktoré sú vždy lacnejšie ako zľava, čo kupujúci požaduje, keď ho nehnuteľnosť neočarí.

Na docielenie príjmeného efektu a atmosféry využívam:

· prestieranie, závesy, koberčeky, vankúše,

· zrkadlá, lampy, rastliny, čerstvé kvety

· atraktívne usporiadanie veľkých kusov nábytku,

· výzdoba miestností pomocou dekoratívnych materiálov

· drobné detaily do regálov a knižníc, ktoré pútajú pozornosť.




1 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page