- ardesignreality
To môže robiť každý
Stretávam sa s názorom, že realiťáka môže robiť každý. Ja si to úplne nemyslím. Práca realitného makléra je úžasná, ale nie je pre každého. Otázka však znie, čo táto práca obnáša? Čo je absolútnou podstatou tejto práce? Ako by mala vyzerať?
Ja som vyštudovaná dizajnérka a venujem sa realitám a dizajnu.
Čo majú spoločné obidve povolania?
Dizajnér musí byť veľmi cieľavedomý, vytrvalý, musí vedieť behať dlhé trate a nesmie sa nechať odradiť. … v neposlednom rade musí mať trochu šťastia. K tomu ešte potrebuje mať kreatívne vlohy a vedieť predať. Toto keď nemáte, tak v tejto sfére nevydržíte, je to veľmi náročné. A presne rovnaké vlastnosti potrebujete aj realitný špecialista.
Či vystupujete sám za seba alebo v rámci spoločnosti, vždy nesiete na trh svoje meno. Stávate sa firmou, značkou so všetkou zodpovednosťou, čo k tomu patrí.
Povolanie realitný špecialista si vyžaduje množstvo hodín vzdelávania. Potrebujete riešiť nehnuteľnosti v osobnom vlastníctve, aj v obchodnom majetku firmy, byty, domy, pozemky, apartmány, nájom, podnájom…...každá z týchto oblastí má svoje špecifiká a vyžaduje si určité znalosti.
Čo potrebuje vedieť realitný maklér ?
Potrebuje mať prehľad v danej lokalite, kde pôsobí
Komunikatívny, bezprostredný typ človeka
Mal by ovládať pravopis
Psychológia predaja
Dôležitá je dôslednosť a zmysel pre detail
Základný prehľad v právnych otázkach
Základný prehľad v daňových zákonoch
Základný prehľad v stavebnom zákone
Minimum v oblasti interiérového dizajnu
Schopnosť vystupovať pred kamerou
Marketingové znalosti
Mať úprimnú snahu vyriešiť klientov problém
Férovosť
Nie je to len o predaji nehnuteľností, ale aj o ich získaní. Zamyslite, sa ako by ste si našli, získali nehnuteľnosť k predaju. Aké možnosti máte k dispozícii a viete využiť ? Toto je dôležitá súčasť práce, lebo ak nič nezískate nebudete mať čo predávať.
Ďalej sa zameriavam na dôkladnú reklamu. Len realitné portály nestačia. Ak chcete ísť záujemcom naproti, tak musíte investovať do reklamy, robiť osobný marketing..
A v neposlednom rade je to komunikácia. Hlavne počas obhliadok. Tu sú základom predajné zručnosti a cit pre obchod, ako taký. Považujem sa za introverta, ale keď treba šliapnuť na plyn, tak sa nezastavím pred ničím. Súčasťou toho je vystúpiť pred kameru a ukázať svoju tvár svetu.
Čo si iní pomyslia ide bokom. Preto realitný maklér musí zniesť aj hejt, osočovanie a neprajné reči.
